PADAN MUKA...

Telefon kena curi? memang hangin satu badan kan?tambahan lagi kalau telefon mahal.Kita rugi yang untung pencuri tu,sbb dia dapat jual atau guna sendiri.

Disini aku nak kongsi supay pencuri tu menyesal curi hp kita kerna dia tak dapat nak aktifkannya.Caranya sila dail #06# lepas tu 15 digit no siri tel bimbit anda akan tertera di skrin..no ni adalah unik untuk setiap tel bimbit.Catatkan dan simpan ditempat selamat (jgn save dalam hp tu juger).

Bila tel kena curi,(guna tel org lain) hubungi pusat servis tel korang tu dan berikan kod no siri tersebut.Mereka akan mengunci sistem dalam tel bimbit korang tu dan sesiapa yang mencurinya akan hampa dan keciwa krn tak dapat guna walaupun kad sim dah tukar.

Jadi walaupun tel bimbit dah kena curi dan kita marah dan rugi,namun sekurang-kurangnya kita puas hati kerana pencuri tak dapat guna atau jual tel tu..padan muka kita dan muka pencuri tu...

7 comments:

Atohuro Trading said...

teknologi manusia yg buat..so ada kelemahannye...rase masih boleh unlock lagi hp tu...sbb koi pernah buat {bukan maksud koi curi hp org tp member koi punya hp koi try...jd je}

::FAIZ FARISH:: said...

Dah penah baca info ni....

relevan said...

Kasihanlah kepada pencuri telipon itu..

Anuar Abdul Aziz said...

yalah...ciptaan manusia takde yang sempurna..sentiasa ada yang lebih baik

al-mankaraqi said...

henpon koi perenoh kener rembat, jalan terbaik stopkan line kat telco jer yg koi tau.

molek jugek tips nih....

piewahid said...

laa... bersalin kulit dah blog demeh rupe²nyer. lawo weh

RMY-Abelitokjoro said...

susah juga nak ngete dgn oak ye...