KONTI..KONTI..KONTI

Tiga hari berturut aku kena konti, itu tak jadi hal..murah rezki namanya.Kat RTM ni hanya tinggal beberapa kerat ajer,yang lain sume pergi bersukan..Sukan 3 penjuru melibatkan 3 stesen iaitu Pahang,Johor dan Melaka/negeri sembilan.Kejohanan 2 tahun sekali ni telah lama bermula dan idea sukan rtm peringkat kebangsaan pun bermula dari sini..

Aku sempat dua kali menertai kejohanan ini,pertama di Johor dan ketika enjadi tuan rumah..kat Johor tu 5 tahun lalu.masa tu lewat 20an.memang best la bersukan..aku yang tak berapa pandai main bola ni pun boleh jaring hatrik,kalau terror?bayangkanlah..aku main bla,bola tampar,badminton,pingpong (fuhh..punya banyak,mcm nak mampus rasanya.Orang lain boleh gak jalan-jalan,aku ngadap game jer.

Bila ada kegiatan sukan begini yang menuntut ramai penyertaaan atlet,makanya banyaklah ruang-ruang konti yang perlu diganti.dulu orang kena ganti aku,sekarang aku pulak ganti orang.Juruteknik kat MCR tu,dari semalam hingga hari ni,aku tgk muka tu juga, esok pun sama.Macam tulah bertugas ditempat yang tidak boleh dihentikan operasinya ini walaupun sehari..takpenah lagi hari keluarga RTM ni dapat mengumpulkan semua staf..Besar pengorbanan mereka ni..itu belum citer bila hari raya lagi..

Semoga kontinjen Pahangfm membawa pulang kejayaan yang lebih besar berbanding tahun sebelum ni..esok aku akan telefon minta laporan.

Menjadi tabiat orang kita,semakin berusia,semakin maas bersukan..tak macam bangsa lain..usia bukan halangan untuk bersukancuma jenis sukan itu biar berpadanan dengan keupayaan dan kemampuan diri..Marilah Bersukan untuk Kesejahteraan dan Kesihatan..

3 comments:

kelompen said...

AAA
semangat sukan tuh.
soal kerja, ruang masa dan pergorbanan adalah asam garam terutama kerja di tempat2 tertentu, bukan semua orang dapat merasai pengalaman gini, ok tuh.
rezeki tetap rezeki bro...
sukses selalu

relevan said...

Majulah sukan hanya untuk negara..Selamat Malam!

al-mankaraqi said...

kalar tok rot kiter sukan nyambel-nyambel jelar bang......boleh dak?....ahahahaha