PEGEDIL...

Pagi tadi cam biasa aku dan ofis mate gi makan kat cafe student..(murah dan puas hati)..Banyak pilihan makanannya.lama jugak aku termenung memikir nak makan apa..sedang memilih-milih aku terpandang nasi himpit dengan lontong..mmm sedap juger ni..Kawan aku si man dah amik awal lagi dah.

Dekat tepi nasi himpit tu ada pegedil..untuk kepastian aku tanya kawan aku.."man,pegedil ke ni?"ha'ah"katanya.Sedap juga makan lontong dengan pegedil dan telur mata.

Aku amik pegedil satu, man pun sama..syed hafiz pun amik juga..Lepas bayar terus ke meja untuk makan..Aku makan lontong ..mmm sedap.potong pegedil skit,makan dengan lontong..mmmm sedap!!

Tiba-tiba syed bersuara, "woi, ni bukan pegedil,ini kuih kacang".
"ye ke? aku dah telan dah tapi tak perasan pun"kataku.man pun sama tak perasan..
Apa lagi pakat gelak ler..ada ke makan lontong berlaukkan kuih kacang..Kuih tu pulak dah terendam dalam kuahh lontong dalam pinggan..apa nak kata,makan jer la..(lupa plak aku nak amik gambar)

9 comments:

aqmal said...

hehe.. makan je la..rezki tu..layan

relevan said...

Woo..dapat kuih kacang disangka pegedel..

Akuanakpahang said...

Resepi baru tu heheheh boleh la kawan try pulok esok-esok hehehe....

Anuar Abdul Aziz said...

ye rezki tu..marilah try..hehehe

piewahid said...

heheheh... rse2nya sdp jge sbb makin pekat kuah lontong tu

kelompen said...

papaleh aok nuar, tak kan tak rasa manis iskk, ketnya pegedil memang sedap weh, kena pulak dgn telor masin, ikan bilis goreng perghhh, kacang sikit kaw..

INTAN RH said...

Koi peminat lontong! :D

Rodong Blogger said...

Koi pantang weh dengan lontong.Pantang jumpe.Nok ngunyoh je.

iDAN said...

lor! patutnya tanya si penjual tu dulu, pasti makcik yang jual pun tergelak besar!...

rezeki juga, pelbagai aroma!.