CANGGIH...


Semalam tak sempat nak posting apa-apa kat sini..Seawal kul tujuh pagi dah bertolak ke KL bersama dengan 2 orang staf..Kami dijemput ke FINAS untuk satu demonstarsi BMS wirelee Camera Transmitter System oleh sebuah syarikat dari luar negara..

Mulanya aku malas nak pegi..tapi kena pegi gak nanti tak tahu lagipun tak pelah aku dah lama tak ke KL.Sampai kat FINAS dah kul 10 lebih..nasib baik sempat,taklimat baru jer mula jadi tidaklah ketinggalan,ramai juga yang hadir.Selepas dengar taklimat kami ditunjukkan pula bagaimana sistem itu berfunggsi.(tak payah citer detail lah)Memang canggih secanggih harganyer juga..pearghhh.Selepas bertonyer beberapa ketika dengan pihak syarikat tu,aku,geng aku dan sekumpulan kenalan baru dari Bukit Aman merebut peluang untuk melawat Sound studio baru di FINAS iaitu MIX Studio..

Kami dibawa masuk ke satu studio di mana kerja-kerja mixing audio dijalankan.(aku nak citer pun susah,canggih sangaat) Yang penting di studio nilah dibuat sistem bunyi Dolby, yang bila kita tgk kat panggung,rasa nak pecah jantung.


Canggih...sekarang ni para karyawan filem tak perlu lagi keluar negara untuk buat kerja-kerja ni..bertmula daripada peringkat awal kerja-kerja audio hinggalah siap satu filem boleh di baut dalam negara jer..dimaklumkan negara pembuat filem luar negara juga menggunakan kemudahan yang ada ini (maunya tak..rege barang-barang ni rm30juta yang ada dalam bangunan tu..Aku puas hati juga dengan lawatan tak dirancang tu terima kasih kpada kakitangan FINAS yang sudi melayan kami.



Kurang lebih kul 12, kami meninggalkan FINAS dan terus cari tempat untuk mengisi perut..Hahaha...tengahari tu kami pekena nasi arab kat restoran Al rawsya..Umang aii..punyalah bannyak nasi dia..panas badan aku sampai hari ni sbb pekena kambing..Tak terabis aku,2 oarang lagi member aku ni,sekelip mata jer licin pinggan..

Lepas makan terus balik..aku tertidur dalam perjalanan,sampai ofis kul 4 ptg..Beruntung kita ada LPT..boleh gi KL balik ari dengan cepat dan pantas..itulah nikmat pembangunan..Minggu ni aku agak sibuk,esok ada projek plak kat Pekan...menulis pun terkejar-kejar..

9 comments:

iDAN said...

Syok kerjaya dalam penyiaran!, saya pernah juga pergi temuduga di RTM konon nak jadi Deejay kat RTM.

Suara tak sedap macam mana nak diterima. Maka jadilah dalam tua-tua ini menjadi penyair; kurang lebih nak nama saja ejaannya.

Terima kasihlah sudi klik blog saya, satu penghargaan yang amat saya rasai; sebelum ini ada seorang Deejay kat THR rajin saya kontak. Tak tahu mana perginya Deejay kita tu!. Andy Hakim.

piewahid said...

selamat maju jaye. sronok jgk dpt kongsi pngalaman dgn rodong2 yg bbagai variasi bidang pkerjaan nih

Anuar Abdul Aziz said...

idan-andy hakim ada di kuantan..sll gak lepak dgn dia..tunggu kemunculannya nanti melalui medium radio baru.

pie wahid-berkongsi sorang skit..lamanya berbukit bukit pengalaman kita

relevan said...

Woo!..pergi Finas dendiam yerk?..siap makan nasik Arab lagi..walau terkejar kejar untuk menulis..tapi blog ini jangan lupa untuk diupdate..he he!

a kl citizen said...

assalammualaikum

pembuat filem kita pun ada yang berjaya hasilkan filem yang baik...cuma bilangannya sedikit dan banyak berligar kisah cinta dan keluarga...

saya masih menunggu filem2 yang bercorak patriotik, sains fiksyen bermutu dari Malaysia

kelompen said...

wow koi suka cerita macam ni, banyak input. ok truskan menulis.
ralit..

RMY-Abelitokjoro said...

salam... member ku yang color matelik.. awok bukan tak tau.. relevan.... dj okje ni.. kalau dia nak pegi mana -mana pun xkan bagi tau kite nya .. takut ada ekor... ari tu dia balik lipih.. tu.. xmboh dan ngete dgn kita kat jerantut ni... nak ada rezeki jumpa dgn dia... kat sungai ulor.. dapat jumpa...itu pun sekejap..je.. empehruddin betul....

ratu pink said...

fuh, makin lama makin canggih ek..ni yg bgs nih...best giler la lau dpt join penyiaran nih..xpe2..tgguuuuu..huhu, mg a.nuar akn sntiasa canggih jg la sptmna canggihnye peralatan2 audio nih..hehe

relevan said...

Ha ha..sabor abeli sabor..nanti kita bagi dia kayu 2/3..tunggu kat simpang Batu embun..